Centenars de veïns criden contra la guerra davant la seu del PP a Nou Barris
La manifestació es va desenvolupar de forma pacífica tot i la gran movilització policial
Nou Barris va viure ahir una jornada de mobilitzacions contra la guerra de l’Iraq que va aplegar al llarg del dia a centenars de persones. L’aturada general anunciada per les dotze del matí va reunir molts veïns i veïnes davant la Seu de Districte, on es va guardar un minut de silenci per les víctimes dels bombardeigs.
Però els principals actes estaven organitzats pel vespre. Després d’una concentració a la Plaça del Districte, on es va formar el símbol de la pau amb espelmes (com es pot veure a la imatge 1), unes 400 persones es van manifestar pel Passeig Valldaura cridant consignes contra la guerra i el govern d’Aznar. La marxa tenia com a destí la seu del Partit Popular a Nou Barris, a la Prolongació de Fabra i Puig. Allà, davant un impresionant dispositiu policial, format per 10 furgons en total (5 vehicles davant la seu i altres 5 que van baixar pel carrer Marie Curie, al costat del la seu popular), els manifestants van continuar cridant pacíficament contra la guerra i reivindicant la dimissió del president Aznar (fotos 2 i 3). No es va enregistrar cap mena d’incident i un quart d’hora després, els participants de la protesta es van dirigir a la Plaça Llucmajor, on van tallar el trànsit durant 15 minuts.
La jornada va acabar amb una gran cassolada a la Marquesina de la Via Júlia a les 22 h (a la imatge 4 una instantània de la concentració). Unes 200 persones van portar els aparells més insospitats per tal de fer soroll: bidons, pales, tambors i cubells. La convocatòria va tenir tant èxit que va durar prop de mitja hora, enlloc dels 15 minuts previstos. A més, es va decidir tornar a repetir la cassolada avui dijous, a la mateixa hora i lloc.
Notícia publicada per Nou Barris Televisió