Un pla ocupacional per ajudar els comerciants a estalviar en energia
15 joves analitzen i assessoren els negocis amb mesures de baix cost
Els plans ocupacionals de Barcelona Activa són molt més que brigades de neteja o manteniment. Aquest mes finalitzarà un dels programes pioners, que ha contractat i format assessors d’estalvi energètic. 15 joves han monitoritzat el consum de 50 comerços i els han presentat el llistat de mesures de baix cost que els permetran estalviar.
Barcelona Activa vol arribar a tots els sectors de la població que tenen problemes per trobar feina. Per això aquest projecte s’ha fixat en els joves de 18 a 25 anys que tenen formació en cicles o estudis universitaris. Els ofereix la primera experiència professional amb unes condicions laborals dignes, a més d’una formació en sostenibilitat i estalvi energètic que complementa el seu currículum. “Ha estat una bona experiència perquè he après tot el tema de l’estalvi i eficiència energètica, que dins de la meva formació professional és molt important perquè sóc urbanista. Ho he après com una nova ocupació dins la meva àrea.”, assegura Adarenis García, una de les participants d’aquest pla ocupacional.
La seva tasca ha estat visitar uns 50 comerços de Nou Barris i analitzar el seu consum energètic d’aigua, llum i gas. Han instal·lat monitoratges durant uns dies per saber els hàbits i els pics de consum. A partir d’aquí, han estudiat com rebaixar les factures amb petits gestos. “Això es fa a partir de baixar la potència contractada, canviar els equips d’iluminació o aplicar mesures en hàbits de consum.”, explica Joan de Mas, un altre participant. Com a mitjana els comerços que han visitat es poden estalviar entre 100 i 2.000 euros cada any.