Xavier Marcé torna a ser regidor de Nou Barris despres de la dimissió de Rosa Alarcón
La socialista Alarcón ha deixat els seus càrrecs a l’Ajuntament per motius de salut
Xavier Marcé torna al capdavant del districte de Nou Barris, després que el passat dimarts Rosa Alarcón anunciés que havia presentat la seva dimissió per motius de salut. Alarcón té la síndroma de Meige, una malaltia minoritària (hi ha menys de 20 casos a Catalunya) que provoca contraccions involuntàries en alguns músculs. En el seu cas, les parpelles es tanquen. Així ho ha explicat algun L’any passat l’aleshores regidora d’Horta-Guinardó també va haver de retirar-se un temps per prescripció mèdica. Ara s’ha vist obligada de nou a fer un pas enrere, entre mostres de suport a les xarxes socials. A més de regidora de Nou Barris, Rosa Alarcón era també regidora de Comerç, Restauració i Mercats; i vicepresidenta de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat.
Aquest moviment inesperat fa que el també socialista Xavier Marcé repeteixi com a regidor de Nou Barris. Es dona el cas que al mandat anterior també va arribar al nostre districte en substitució de Marga Mari-Klose, qui també es va retirar de la política municipa per raons de salut. Aleshores, ell era regidor de Les Corts. Ara, ostenta el càrrec de Comissionat de Cultura i Indústries Creatives.
Després de les eleccions municipals d’enguany, Marcé es va acomiadar del veïnat al darrer plenari de Nou Barris amb reflexions sobre el tarannà lluitador del districte i de les entitats; la duresa a les negociacions; i sobre l’alta abstenció als comicis. Si no hi ha canvis de dates, tornarà a la sala de plens el proper 13 de setembre