L’Ajuntament preveu començar les obres dels equipaments de la Ideal Plàstica Flor la segona meitat del 2026
S’aprova inicialment el projecte de l’edifici i del parc al voltant, amb una inversió de 37,5 milions d’euros
L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat inicialment dos projectes que trnasformaran definitivament un espai d’uns 8.000m2 de la Prosperitat. Es tracta del terreny conegut com a illa Ideal Plàstica Flor, ja que la fàbrica amb aquest nom s’lçava en aquest indret entre els carrers de Boada, Font d’en Canyelles i el passeig de Valldaura. El gran aparcament provisional actual serà substituït per l’equipament cultural Ideal Plàstica Flor, que estarà envoltat per una gran zona verda.
Els dos projectes, que es licitaran aquest gener, suposaran una inversió conjunta al voltant dels 37,5 milions d’euros. Segons l’Ajuntament d’aquests 1 d’aquests milions d’euros serà per a la redacció del projecte; 27,5 milions per construir l’equipament, 4 per equipar-lo i gairebé 5 per a la urbanització de l’espai públic. El consistori ja ha reservat 24,84 milions d’euros provinents del Pla d’Inversió Municipal (PIM) d’aquest mandat, mentre que els 12,65 milions d’euros restants s’hauran de dotar a partir de l’any 2027, quan l’edifici estigui en construcció.
La previsió municipal és que les obres comencin durant el segon semestre del 2026 i que l’equipament comenci a funcionar a finals del 2028. Tot plegat és una reivindicació històrica de la Prosperitat que el moviment veïnal ha lluitat i reclamat durant anys, sobretot pel que fa al disseny de com havia de quedar l’equipament. També perquè sempre han fet palès la necessitat de més equipaments al barri. Després de molts retards i protestes, finalment sembla que el projecte s’encarrila.

Un equipament cultural de 6.500m2
L’equipament cultural tindrà uns 6.500 m2 en diferents altures i inclourà una biblioteca, un auditori, un gimnàs i diversos espais veïnals. Segons el regidor del districte, Xavier Marcé, la nova biblioteca serà un gran equipament a l’estil de la Biblioteca Gabriel García Márquez, mentre que l’auditori permetrà “portar activitats de caràcter públic i cultural del màxim nivell”. El gimnàs, per la seva banda “soluciona un problema de l’escola del costat que està mancada d’aquest espai”. L’edifici disposarà d’una gran terrassa perimetral i s’organitzarà segons tipologies, alçades i llums per tal de crear una diversitat d’espais que faciliti el funcionament dels diferents serveis.
La nova plaça al voltant de l’equipament s’estructurarà com un bosc d’arbres de fulla caduca que permeti gaudir del sol a l’hivern i, a la vegada, actuï com un refugi climàtic a l’estiu, gràcies a l’ombra de la vegetació. També hi haurà una àrea de jocs infantils.


