Aprovada la reforma de la Meridiana fins a Nou Barris
El projecte executiu per al tram entre Felip II i Fabra i Puig tindrà un pressupost de 25 milions d’euros
La Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament ha aprovat inicialment aquest mes el projecte executiu d’una nova fase d’obres de l’avinguda Meridiana, el que va del carrer de Felip II al passeig de Fabra i Puig. Aquesta fase tindrà un pressupost de 25 milions d’euros i seguirà la filosofia de les fases que ja s’han executat o estan en obres: tindrà dos carrils per al trànsit general i un per a busos a cada banda. A més, hi haurà carril bici segregat a la part central, les voreres s’ampliaran i hi haurà més arbrat i parterres.
Les actuacions des de la plaça de les Glòries fins a Fabra i Puig abastaran 2,87 km de l’avinguda i fins a més de 163.300 m2 de superfície renovada. Es guanyaran uns 850 arbres nous i uns 17.200 m2 de parterres i espècies arbustives. La inversió total de tots els trams sumarà uns 53 milions d’euros, dels quals una part sis provenen dels fons Next Generation, de manera que els objectius de la transformació són avalats per la Unió Europea.
Nou Barris quedarà pendent, tanmateix, de la continuació d’aquesta pacificació de la Meridiana més enllà de Fabra i Puig, cap al Pont de Sarajevo. La Zona Nord, per la seva banda, no es resigna a quedar-se fora de la pacificació i fa anys que reclama actuacions per pacificar l’entrada a la ciutat i eliminar part de la contaminació que els arriba. Al mateix temps, reclamen un carril bici que els connecti amb la resta de la ciutat.

