L’Ajuntament preveu posar en funcionament la nova seu de l’EBM Trinitat Nova el curs 2023-24
A més, anuncia la licitació de les obres de construcció de l’EBM Can Carreras i la futura EBM Can Xiringoi
Han arrencat les obres per construir l’EBM Trinitat Nova -un nom que és provisional, segons l’Ajuntament- a la planta baixa de l’edifici d’habitatge públic que s’està edificant al carrer de Palamós, 70. Serà un local nou per a un equipament que ja existeix dins el Mercat de la Trinitat Nova i que s’hi traslladarà per créixer: passarà de dos grups a set. També ampliarà l’horari per normalitzar el servei i equiparar-lo al de la resta d’escoles de la xarxa, ja que ara està molt lligat a l’horari del mercat i només obre al matí.
La superfície construïda total del nou equipament serà de prop de 872 m², en els quals hi haurà set aules, una sala d’usos múltiples, una sala per a l’equip docent, un espai per a tallers i visites, el menjador, la cuina i el rebost, una bugaderia, i l’espai guardacotxets, entre altres espais. A més, disposarà d’uns altres 530 m² de zones de pati, cobertes i descobertes. Aquest projecte té un pressupost de 2.195.000 € i es preveu posar-lo en marxa el curs 2023-24.
L’EBM Can Carreras
El mateix curs en què l’Ajuntament anuncia que començaran les obres d’una altra escola bressol, la projectada a la masia de Can Carreras, l’enorme casalot situat al mig del Parc Central de Nou Barris. L’Ajuntament va comprar la masia l’any 2006, i després de diversos anuncis, finalment engegarà les obres els propers dos anys per ampliar la masia, rehabilitar-la i condicionar-ne una part per acollir l’EBM Can Carreras. L’escola bressol tindrà una superfície de 913 m², distribuïts en l’edifici de planta baixa més dos pisos. S’hi habilitaran estances per als diferents grups d’edat – un total de 6 estances-, cuina i rebost, menjador, bugaderia, guarda-cotxets, sala d’usos múltiples, taller, sales per entrevistes amb les famílies, sala de reunions, entre altres espais. El centre tindrà una zona de pati porxada de 120 m², i una altra zona de pati de 260 m². La inversió prevista supera els tres milions i mig d’euros.

L’EBM Can Xiringoi
I el tercer projecte de nova escola bressol (el segon de nova creació) serà el promès als Jardins de Can Xiringoi fa anys. Un terreny sobre el qual s’ha dut a terme un procés participatiu en el qual aquesta escola bressol era ja un punt irrenunciable. I és que Vilapicina i la Torre Llobeta és un dels barris del districte que no té cap escola bressol pública. Nogensmenys, no s’ha especificat cap data per a la licitació d’obres, així que, com a mínim, queda per al mandat següent.

