8M, Dia Internacional de la Dona
Aquest dissabte, 8 de març, se celebra el Dia Internacional de les Dones i a Nou Barris s’han preparat diverses activitats.
La manifestació central de Barcelona anirà de Plaça Universitat a Arc de Triomf. Tanmateix, al districte de Nou Barris s’han organitzat diverses accions:
Actes des d’entitats de Nou Barris
Algunes activitats del dia són no-mixtes, és a dir, estan exclusivament dirigides a “dones, bolleres, persones trans i no-binàries”.
L’objectiu és crear un espai segur i propi on aquests col·lectius puguin expressar-se i organitzar-se sense la presència d’homes cisgènere.
Punts de trobada i manifestacions al districte:
● 11:30 h – Esmorzar col·lectiu a la Plaça Virrei Amat (No-mixt).
● 12:00 h – Cercavila reivindicativa des de la Plaça Virrei Amat (No-mixt).
● 14:30 h – Dinar comunitari al Casal de Barri de Prosperitat (No-mixt).
● 17:30 h – Manifestació de Nou Barris des de la Plaça Àngel Pestaña (oberta a tothom).
● 17:45 h – Trobada al metro de Canyelles (L3) per sumar-se a la manifestació nocturna (No-mixt).
● 18:30 h – Inici de la manifestació nocturna des de Plaça Lesseps, amb altres punts de trobada a Plaça Joanic (L4) i Plaça Gal·la Placídia (FGC Gràcia).
Actes des del Districte de Nou Barris

Des del Districte de Nou Barris, enguany els actes giren entorn la precarietat laboral i social de les dones.
La precarietat continua sent una realitat preocupant a Barcelona, on la bretxa salarial supera el 15% i el 26,4% de les dones treballen a temps parcial, enfront del 12,9% dels homes. La contractació parcial, la concentració en sectors menys remunerats i factors com l’edat, l’origen o la discapacitat agreugen aquesta situació, generant conseqüències com la feminització de la pobresa i la manca de referents femenins en lideratge.
Per reivindicar drets i denunciar aquesta desigualtat, el districte de Nou Barris se suma a la lluita del 8M amb diverses activitats durant tot el mes de març.
L’acte central tindrà lloc el divendres 21 de març, a les 18 h, a la Sala de Plens de la Seu del Districte. La directora de Justícia i Pau Barcelona, Neus Forcano Aparicio, presentarà el projecte “Camins de superació”, i es compartiran testimonis de dones que han superat la precarietat.
L’esdeveniment finalitzarà amb una actuació musical.
Consulteu el programa sencer d’activitats del Districte aquí.