Crear joguines amb ordinador és cosa de nens a l’Ateneu de Fabricació de Ciutat Meridiana
L’equipament organitza un taller per fabricar jocs tradicionals i personalitzats amb talladores làser
L’Ateneu de Fabricació de Ciutat Meridiana ha demostrat als més petits que es poden crear joguines úniques amb un ordinador i una talladora làser. Però sobretot els han convençut que tampoc és tan complicat el món de les noves tecnologies. Ho han fet en un taller familiar de creació de joguines.
Es tracta d’un dels cursets mensuals que es fan per familiaritzar petits i grans amb les impressores 3D, les talladores làser o els programes de disseny. “Al principi sempre hi ha una mica d’incertesa però quan comencen a tocar descobreixen que tampoc és tan complex”, assegura la dinamitzadora de l’Ateneu de Fabricació de Ciutat Meridiana, Elisa Soriano. Per a la sessió, els responsables de l’equipament han triat, curiosament, models de joguines tradicionals, que potencien la manipulació, l’habilitat i el joc en comú. “Volem motivar d’una forma lúdica als nens per treballar amb les noves tecnologies.-afegeix Elisa Soriano- És el fet d’apropar aquestes tecnologies, que vegin que realment no és tan complex i que es poden fer moltes coses i personalitzar-les, que els més menuts poden crear coses.”
Els petits han treballat amb el programa de disseny i han dissenyat els detalls de les joguines. La part preferida de tots ells ha estat, però, el moment de veure com el disseny es convertia en realitat amb l’ajuda de la talladora làser.