Les entitats que gestionen equipaments clamen per més pressupost per fer front a l’increment de l’IPC
En un comunicat conjunt reclamen més suport i una reunió urgent amb l’alcalde Collboni i el regidor de Participació Lluís Rabell
Aquest dilluns trenta entitats que gestionen equipaments públics a la ciutat han criticat obertament en un comunicat les condicions econòmiques per renovar els convenis de gestió cívica que se’ls ofereix des de l’Ajuntament. Han qualificat aquestes condicions com a precàries, perquè no recullen l’augment “d’un 20 % del cost de la vida” els darrers quatre anys.
Demanen a l’Ajuntament una aposta més decidida per aquest model de gestió cívica, que tan important és per als barris i per teixir comunitat. Per contra, critiquen que es financiï actes com els de la Fórmula 1 al passeig de Gràcia o la Copa Amèrica. Per tot plegat, demanen una reunió urgent amb l’alcalde Jaume Collboni i el regidor de Participació, Lluís Rabell.
El comunicat l’han difós en xarxes socials molts dels equipaments de Nou Barris, com l’Ateneu la Bòbila, el Ton i Guida, l’Ateneu Popular de 9 Barris o el Casal de Barri de la Prosperitat, entre d’altres. També el signen la Plataforma de Gestió Ciutadana (PGC), el Consell d’Associacions de Barcelona (CAB), la Federació d’Associacions Veïnals de Barcelona (FAVB), la XES Barcelona (Xarxes Locals d’Economia Solidària de Barcelona) i la Federació de Casals de Joves de Catalunya.
COMUNICAT | La vida comunitària dels barris diu prou al menyspreu!#BCNComunitaria
[1/2] pic.twitter.com/tF9XeboCkO— Ateneu la Bòbila (@Ateneu_laBobila) July 15, 2024
https://twitter.com/ateneu9b/status/1812903483118338329
Som, no només, espais culturals o de trobada, som espais de vincle, de confiança, d’empatia vers el benestar de l’altre i d’apoderament, participació i corresponsabilitat vers el bé comú. Som espais col·lectius i democratitzadors. pic.twitter.com/d1hTHFiHNG
— Casal de Barri Prosperitat (@CasalBProspe) July 15, 2024